W 2016 roku sieć sklepów Dino (należąca do Grupy Dino), jedna z najszybciej rozwijających się sieci proximity w Polsce, powiększyła się o kolejne 117 placówek (wobec wzrostu o 101 punktów sprzedaży w 2015 roku). Tym samym według stanu na 31 grudnia 2016 roku sieć Dino liczy łącznie 628 sklepów wobec 511 rok wcześniej.
Dynamiczny wzrost organiczny jest jednym z kluczowych filarów strategii Grupy Dino. Grupa planuje dalszy rozwój zarówno poprzez zagęszczanie sieci w zachodniej części Polski, w której już jest obecna, jak i poprzez stopniową ekspansję na północ i wschód kraju.
Według raportu Roland Berger, Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniego rocznego wzrostu liczby sklepów latach 2010-2015. W okresie tym sieć sklepów Dino była także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby nowo otwieranych sklepów.
W latach 2013-2015 sieć Dino otwierała około 100 nowych sklepów rocznie, co dało nam pozycję najszybciej rozwijającej się sieci supermarketów proximity według średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów. W 2016 roku sieć naszych sklepów powiększyła się o kolejne 117 placówek. Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce. Rozwijamy się jednak nie tylko poprzez wzrost liczby sklepów – bardzo dużą wagę przywiązujemy także do wzrostu sprzedaży like-for-like, czyli w porównywalnych sklepach. Obecnie, w naszej opinii, wskaźnik LfL sieci Dino należy do jednych z najwyższych na rynku – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
Pierwszy supermarket Dino został otwarty w 1999 roku. Od tego czasu sieć dynamicznie się rozrastała – od 111 sklepów w 2010 roku, do 628 sklepów na koniec 2016 roku. Supermarkety Dino zlokalizowane są w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, świętokrzyskim, małopolskim i pomorskim. Sklepy Dino są zaopatrywane przez trzy centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Piotrkowie Trybunalskim i Jastrowiu.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec września 2020 r. obejmowała 1 371 sklepów na terenie całego kraju.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
1 Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.
Zastrzeżenie prawne
Niniejszy komunikat (oraz informacje w nim zamieszczone) nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do składania oferty zakupu papierów wartościowych na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki. Papiery wartościowe mogą być oferowane i zbywane na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki po ich zarejestrowaniu zgodnie z amerykańską ustawą o papierach wartościowych z 1933 r. ze zmianami (U.S. Securities Act of 1933, „Amerykańska Ustawa o Papierach Wartościowych”) albo na podstawie wyjątku od obowiązku rejestracyjnego przewidzianego w Amerykańskiej Ustawie o Papierach Wartościowych. Papiery wartościowe opisane w niniejszym dokumencie nie zostały ani nie zostaną zarejestrowane zgodnie z Amerykańską Ustawą o Papierach Wartościowych, ani nie są oferowane publicznie na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie promocyjny i nie stanowi prospektu w rozumieniu przepisów prawnych, za pośrednictwem których dokonano implementacji Dyrektywy 2003/71/WE (ze zm.) (Dyrektywa ta łącznie z przepisami prawa, za pośrednictwem których nastąpiła jej implementacja w danym Państwie Członkowskim oraz z innymi właściwymi przepisami prawa, zwana dalej „Dyrektywą Prospektową”) i nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do nabycia papierów wartościowych. Prospekt, po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego i opublikowaniu na stronie internetowej Spółki, będzie jedynym prawnie wiążącym dokumentem ofertowym zawierającym informacje o Dino Polska S.A. („Spółka”) i oferowanych papierach wartościowych Spółki, a także o ich dopuszczeniu i wprowadzeniu do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A..
Rozpowszechnianie niniejszego komunikatu w niektórych państwach może być zabronione. Niedozwolona jest dystrybucja niniejszego komunikatu na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kanady, Japonii lub Australii. Informacje zawarte w niniejszym komunikacie nie stanowią oferty sprzedaży ani zaproszenia do złożenia oferty nabycia papierów wartościowych w Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kanadzie, Japonii lub Australii.”