Strategia Dino zakłada dalszy wzrost poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach:
Zamiarem Dino Polska jest realizacja strategii wzrostu poprzez dalsze wykorzystywanie mocnych stron Dino Polska i jej przewag konkurencyjnych.
W realizacji celów biznesowych Dino Polska bierze pod uwagę ryzyka związane z wpływem prowadzonej działalności na klimat, jak i wpływem klimatu na obrany przez Dino Polska model biznesowy. Oszczędne i racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi jest wpisane w kulturę organizacyjną Spółki, a realizowana strategia za cel stawia stopniowe ograniczanie wpływu działalności Grupy Dino Polska na środowisko naturalne.
Grupa Dino konsekwentnie realizuje ekspansję sieci marketów Dino.
W efekcie na koniec 2023 r. Spółka posiadała 2406 sklepów, podczas gdy na koniec 2015 r. liczba ta wynosiła 511. Zamiarem Zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu liczby marketów Dino także w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska, mając na uwadze stosunkowo niewielki, wynoszący około 6% udział sieci Dino w rynku, planuje dalej wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w obecnej formie poprzez: (i) dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz (ii) konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony kraju.
W ocenie Zarządu Spółki na realizację tego celu pozwoli potencjał polskiego rynku, w niewielkim jeszcze stopniu wykorzystany przez Spółkę, duże doświadczenie kadry menadżerskiej Dino Polska w wyborze atrakcyjnych lokalizacji oraz jednolity format sklepu umożliwiający szybkie otwarcia nowych obiektów.
W ciągu następnych kilku lat Grupa Dino zamierza dokonać dodatkowych inwestycji wspierających otwieranie nowych sklepów, w tym:
Dino Polska przewiduje, że będzie w stanie w dalszym ciągu zwiększać przychody ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL). W tym celu Spółka będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta.
Dino Polska zdaje sobie sprawę z kluczowych tendencji, które wpływają na zmiany stylu życia konsumentów i zwyczajów dotyczących zakupów produktów spożywczych, w tym z:
Przyjęty przez Dino Polska model nowoczesnych supermarketów o średniej wielkości i usytuowanych w pobliżu miejsc zamieszkania wychodzi naprzeciw opisanym wyżej trendom konsumenckim. Spółka oczekuje, że będzie się to dalej przekładało na możliwość utrzymania wysokiej dynamiki otwierania nowych sklepów oraz na utrzymywanie wysokiego na tle rynku tempa wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL).
Spółka zamierza kontynuować aktywną politykę asortymentową, zakładającą ciągłą adaptację oferty sklepów Dino do oczekiwań klientów, które będą ewoluowały wraz ze wzrostem dochodu rozporządzalnego konsumentów.
Umiejętność wykorzystania przez Grupę Dino: (i) bezpośredniego dostępu do znanych krajowych i regionalnych producentów markowych produktów, (ii) własnego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, oraz (iii) sprawnej sieci logistycznej pozwalającej na codzienne dostawy świeżych produktów, umożliwiają Grupie Dino Polska czerpanie korzyści z tych trendów, co powinno wspierać wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL).
W minionych latach Grupa Dino Polska wypracowała solidny wzrost marży brutto na sprzedaży oraz marży EBITDA i oczekuje, że będzie w stanie dalej poprawiać rentowność dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz kilku inicjatywom strategicznym. Obejmują one:
Dino Polska przewiduje, że wszystkie te strategiczne inicjatywy i charakterystyczne cechy przyjętego modelu biznesowego przyczynią się do dalszej poprawy rentowności Spółki i Grupy Dino Polska.
Dino Polska bierze pod uwagę ryzyka związane z wpływem prowadzonej działalności na klimat, jak i wpływem klimatu na obrany przez Dino Polska model biznesowy. Za monitorowanie oddziaływania Dino Polska na środowisko naturalne i podejmowanie inicjatywy w tym zakresie odpowiada dedykowany Dział Ochrony Środowiska.
Polityka środowiskowa Dino Polska, ukierunkowana na stopniowe ograniczanie wpływu Grupy Dino na środowisko naturalne, realizowana jest z założeniem utrzymania wysokiego poziomu standaryzacji i dopracowania formatu marketów Dino oraz centrów dystrybucyjnych, co ułatwia wdrażanie inicjatyw proekologicznych i zwiększa ich efektywność. Inicjatywy te realizowane są w szczególności w poniższych trzech kluczowych obszarach: