Strategia Grupy Dino zakłada dalszy wzrost poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach:
Realizacji celów biznesowych Dino Polska towarzyszy regularna analiza ryzyka i możliwości związanych ze zmianami klimatu. Oszczędne i racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi jest wpisane w kulturę organizacyjną Spółki, a realizowana strategia za cel stawia stopniowe ograniczanie wpływu działalności Grupy Dino Polska na środowisko naturalne.
W strategii określonej w 2016 r., Zarząd Dino Polska zamierzał zwiększyć liczbę posiadanych sklepów z 557 na koniec czerwca 2016 r. do ponad 1 200 sklepów do końca 2020 r. Grupa Dino konsekwentnie realizowała ten cel otwierając 123 nowe markety w 2016 r., 147 w 2017 r., 202 w 2018 r., 243 w 2019 r. i 255 w 2020 r., czemu towarzyszył wzrost powierzchni sali sprzedaży o odpowiednio: 24,4%, 23,8%, 27,3%, 25,7% i 21,4%. W efekcie cel strategiczny został przekroczony o rok wcześniej niż pierwotnie zakładano. Spółka posiadała 1218 sklepów na koniec 2019 r. i 1473 na koniec 2020 r. Zamiarem Zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach Dino także w kolejnych latach.
Zarząd Dino Polska, mając na uwadze stosunkowo niewielki udział sieci Dino w wartości rynku handlu detalicznego żywnością w Polsce, planuje dalej wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w obecnej formie poprzez:
W ocenie Zarządu Spółki na realizację tego celu pozwoli potencjał polskiego rynku, w niewielkim jeszcze stopniu wykorzystany przez Spółkę, duże doświadczenie kadry menadżerskiej Dino Polska w wyborze atrakcyjnych lokalizacji oraz jednolity format sklepu umożliwiający szybkie otwarcia nowych obiektów. W ciągu następnych kilku lat Grupa Dino zamierza dokonać dodatkowych inwestycji wspierających otwieranie nowych sklepów, w tym:
Dino Polska przewiduje, że będzie w stanie w dalszym ciągu zwiększać przychody ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL). W tym celu Spółka będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta.
Dino Polska zdaje sobie sprawę z kluczowych tendencji, które wpływają na zmiany stylu życia konsumentów i zwyczajów dotyczących zakupów produktów spożywczych, w tym z:
Przyjęty przez Grupę Dino model nowoczesnych supermarketów o średniej wielkości i usytuowanych w pobliżu miejsc zamieszkania wychodzi naprzeciw trendom konsumenckim. Dino Polska oczekuje, że będzie się to dalej przekładało na możliwość utrzymania wysokiej dynamiki otwierania nowych sklepów oraz na utrzymywanie wysokiego na tle rynku tempa wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL). Dino Polska zamierza kontynuować aktywną politykę asortymentową, zakładającą ciągłą adaptację oferty sklepów Dino do oczekiwań klientów, które będą ewoluowały wraz ze wzrostem dochodu rozporządzalnego konsumentów.
Umiejętność wykorzystania przez Grupę Dino:
W minionych latach Grupa Dino wypracowała trwały wzrost marży brutto na sprzedaży i marży EBITDA i oczekuje, że będzie w stanie dalej poprawiać rentowność dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz kilku inicjatywom strategicznym. Obejmują one:
Dino Polska przewiduje, że wszystkie te strategiczne inicjatywy i charakterystyczne cechy przyjętego modelu biznesowego przyczynią się do dalszej poprawy rentowności Spółki i Grupy Dino.
Dino Polska regularnie analizuje ryzyka związane z wpływem prowadzonej działalności na klimat, jak i wpływem klimatu na obrany przez Dino Polska model biznesowy. Za monitorowanie oddziaływania Dino Polska na środowisko naturalne i podejmowanie inicjatywy w tym zakresie odpowiada dedykowany Zespół ds. ochrony środowiska.
Polityka środowiskowa Dino Polska, ukierunkowana na stopniowe ograniczanie wpływu Grupy Dino na środowisko naturalne, realizowana jest z założeniem utrzymania wysokiego poziomu standaryzacji i dopracowania formatu marketów Dino oraz centrów dystrybucyjnych, co ułatwia wdrażanie inicjatyw proekologicznych i zwiększa ich efektywność. Inicjatywy te realizowane są w szczególności w poniższych trzech kluczowych obszarach: