Ostatnia aktualizacja: lipiec 2021 r.
Wierzymy, że Dino jest atrakcyjną inwestycją dzięki:
Rozwijamy się organicznie i chcemy kontynuować ten model biznesu. Planujemy zagęszczanie sieci sklepów w regionach, w których jesteśmy obecni oraz stopniową ekspansję w nowych rejonach. Rozwój definiujemy jako wzrost liczby sklepów, ale także jako wzrost sprzedaży like-for-like (LFL), który w przypadku Dino należy do jednych z najwyższych na rynku.
Skupiamy się przede wszystkim na rozwoju organicznym. Nie poszukujemy aktywnie możliwości przejęcia innych sieci, ale też nie zamykamy się na żadne rozwiązania.
Zakładamy, że CAPEX na jeden sklep będzie się utrzymywał na zbliżonym poziomie jak dotychczas. Łączne nakłady inwestycyjne Grupy Dino będę zatem pochodną liczby otwieranych sklepów (staramy się, aby w każdym roku otwierać więcej sklepów niż rok wcześniej). Wraz z rozwojem sieci sklepów będziemy inwestować m. in. także w nowe centra dystrybucyjne i moce produkcyjne zakładu mięsnego.
Nie mamy konkretnych planów w tym zakresie, ale jest to prawdopodobne. Decyzje dotyczące ewentualnych emisji obligacji będą podejmowane w zależności od potrzeb Spółki w zakresie finansowania rozwoju kapitałem zewnętrznym, a także od warunków na jakich takie finansowanie będzie możliwe do uzyskania.
Zakładamy, że w przyszłości będziemy Spółką wypłacającą dywidendę, jednak obecnie naszym głównym celem jest rozwój sieci Dino. Dotychczas przeznaczaliśmy na to całość osiąganych zysków, a w ostatnich 5 latach (2016-2020) nasze nakłady inwestycyjne wyniosły łącznie blisko 3,2 mld zł. W związku z bardzo ambitnymi celami dotyczącymi dalszej ekspansji sieci, podobna sytuacja może się utrzymywać w kolejnych latach.
Osiągnęliśmy już znaczącą skalę działalności i równocześnie jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią marketów spożywczych w Polsce. Dynamiczny wzrost skali działalności przynosi korzyści w postaci poprawy warunków zakupowych oraz dźwigni operacyjnej. Równolegle konsekwentnie staramy się utrzymywać dużą dyscyplinę kosztową i poprawiać naszą efektywność operacyjną.
Wywodzimy się z województwa wielkopolskiego, z południowo-zachodniej Polski. Tu otworzyliśmy pierwszy sklep w 1999 r. oraz pierwsze centrum dystrybucyjne w 2002 r. Od samego początku realizujemy przemyślaną strategię rozwoju sieci, która przede wszystkim zakłada stopniowe zwiększanie zagęszczenia naszej sieci „na obecnych terenach”, wokół istniejących centrów dystrybucyjnych Spółki. Rozwój w nowych kierunkach – wschodnich i północnych odbywa się stopniowo, przez pączkowanie. Takie podejście, nawet w obliczu bardzo szybkiej ekspansji, zapewnia nam wysoką efektywność operacyjną, szczególnie w obszarze logistyki. Zakładamy, że w dłuższej perspektywie będziemy mieli zbliżone zagęszczenie sieci na 100 tys. mieszkańców we wszystkich regionach kraju.
Dynamika sprzedaży (przychodów ze sprzedaży) osiągnięta na bazie LFL oznacza wskaźnik obrazujący procentowy wzrost sprzedaży sklepów, które istniały przez dany okres oraz okres porównywalny (w przeszłości). Przy obliczaniu tego wskaźnika nie uwzględnia się przychodów osiągniętych przez nowe sklepy, które nie istniały w okresie porównywalnym.
Kluczowe trendy, które obecnie identyfikujemy to:
Uważamy, że sklep Dino doskonale wpisuje się w te tendencje dzięki:
Przykładamy dużą wagę do utrzymywania niskiego poziomu strat żywności. Świeże produkty, dostarczamy do naszych sklepów codziennie rano, dzięki czemu zapewniamy naszym klientom produkty o najwyższej jakości, ale także ograniczamy tworzenie zapasów i zmniejszamy ryzyko powstawania nadwyżek, a w ślad za nadwyżkami – strat żywności.
Pracownicy naszych sklepów są zobowiązani do codziennych przeglądów stoiska owocowo-warzywnego, podczas których do utylizacji przeznaczane powinny być tylko pojedyncze owoce lub warzywa, które nie spełniają przepisów prawa żywnościowego lub są niezdatne do spożycia.
W celu przeciwdziałania marnowaniu żywności aktywnie współpracujemy z kilkudziesięcioma bankami żywności i organizacjami pomocowymi w całej Polsce. W 2020 r. przekazaliśmy za ich pośrednictwem 32 976 kg żywności na cele społeczne. Skala współpracy stale rośnie. W 2021 r. podpisaliśmy umowy z kolejnymi bankami żywności.
Realizujemy wiele działań, ukierunkowanych na stopniowe ograniczanie wpływu Grupy Dino na środowisko naturalne. Kluczowe inicjatywy to: