Ideę marketów „najbliżej Ciebie” stworzyliśmy w 1999 r., kiedy na fundamencie polskiego kapitału, na terenie województwa wielkopolskiego, powstały pierwsze sklepy Dino.
W kolejnych latach systematycznie pracowaliśmy zarówno nad rozwojem sieci w nowych lokalizacjach, jak i jakością oraz komfortem robienia zakupów przez naszych klientów.
Dziś Dino Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów w Polsce – zarówno pod względem liczby sklepów, jak i wartości sprzedaży.
Poniżej przedstawiamy wydarzenia, które odegrały ważną rolę w naszej historii.
Wszystko zaczęło się w 1999 r., kiedy w województwie wielkopolskim powstał pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino.
W 2002 r., w celu wsparcia rozwoju, powstało pierwsze, własne centrum dystrybucyjne w Krotoszynie, które w następnych latach było sukcesywnie rozbudowywane.
W 2003 r. sieć Dino zyskała więzi z zakładami mięsnymi Agro-Rydzyna, które zaopatrują nasze sklepy w świeże mięso i wędliny od początku ich istnienia.
W latach 2004-2009, po wypróbowaniu różnych formatów, menedżerowie Dino dostrzegli możliwość ekspansji średniej wielkości supermarketów w małych i średnich miejscowościach oraz na peryferiach dużych miast. Realizowaliśmy udany rozwój sieci na terenie województw wielkopolskiego i dolnośląskiego, wokół własnego centrum dystrybucyjnego, w tempie kilkunastu nowych sklepów rocznie.
W 2010 r. fundusz zarządzany przez Enterprise Investors, pośrednio nabył 49% udziałów w „DINO POLSKA” S.A. stając się (do 2017 r., czyli do debiutu Spółki na GPW) inwestorem mniejszościowym. Kapitał na rozwój, który w ten sposób pozyskaliśmy stał się katalizatorem dynamicznego rozwoju w kolejnych latach. Rok 2011, w którym przekształciliśmy się w spółkę akcyjną, rozpoczęliśmy liczbą 111 sklepów.
W 2013 r., w celu wsparcia rozwoju w centralnej Polsce, otworzyliśmy drugie centrum dystrybucyjne w Piotrkowie Trybunalskim. Przekroczyliśmy 300 marketów i na koniec 2013 r. mieliśmy ich już 324, co oznacza, że w latach 2011-2013 nasza sieć rosła w średnim tempie 43% rocznie.
W latach 2014-2015 zwiększyliśmy tempo rozwoju. Rok 2015 zakończyliśmy z liczbą 511 obiektów na terenie 12 województw. Z regionalnego gracza staliśmy się drugą najszybciej rosnącą pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży siecią handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Było to możliwe dzięki wierności przekonaniom, że świeży asortyment, w tym mięsa i wędliny sprzedawane zza tradycyjnej lady, są i pozostaną ważnymi produktami na codziennej liście zakupów Polaków. Aby zapewnić tą świeżość praktycznie od samego początku budowaliśmy sklepy blisko miejsc zamieszkania naszych klientów i o średniej powierzchni sali sprzedaży, tak aby mogli oni robić zakupy szybko i wygodnie.
W 2016 r. przeciętnie co trzeci dzień otwieraliśmy w Polsce kolejny sklep Dino. Każda lokalizacja była starannie wybierana przez naszych doświadczonych pracowników – tak, żeby sklepy znajdowały się blisko klientów i w rozsądnej odległości od naszych centrów dystrybucyjnych, dzięki czemu możemy je codziennie zaopatrywać w świeże produkty. Liczba naszych pracowników przekroczyła 10 tysięcy osób. Sieć rozrosła się do 628 sklepów na koniec 2016 r. Drogę na północ kraju utorowało nam trzecie centrum dystrybucyjne, otwarte w lipcu 2016 r., w Jastrowiu koło Piły.
W 2017 r. otworzyliśmy 147 nowych marketów, a cały rok zakończyliśmy liczbą 775 placówek handlowych. Mamy sprawdzoną i dopracowaną strategię rozwoju, dzięki której coraz większa liczba mieszkańców Polski może myśleć o Dino jako o sklepie na codzienne zakupy.
W tym samym roku „DINO POLSKA” S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od tego momentu współwłaścicielami Spółki jest kilkanaście milionów Polaków – za pośrednictwem funduszy inwestycyjnych i otwartych funduszy emerytalnych, inwestorzy indywidualni oraz renomowane instytucje międzynarodowe. Po ofercie publicznej Dino Polska pozostaje spółką z dominującym polskim kapitałem.
W latach 2018-2020 otworzyliśmy odpowiednio 202, 243 i 255 nowych sklepów. Na koniec 2020 r. mamy ich 1473 i zatrudniamy prawie 26 tys. pracowników.
Klienci bardzo pozytywnie reagują na otwierane w ich okolicy markety Dino. Jesteśmy przekonani, że wynika to z atrakcyjności formatu naszego sklepu, który odpowiada na zmieniające się trendy i potrzeby Polaków: pozwala im robić szybkie i komfortowe zakupy w dobrych cenach, blisko miejsc zamieszkania i oferuje duży wybór świeżych produktów.
W 2018 r. uruchomiliśmy czwarte centrum dystrybucyjne (w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku), a w 2020 r. piąte – w Łobzie (woj. zachodniopomorskie), które umożliwią nam dalszą ekspansję.
W 2019 r. rozpoczęliśmy instalację paneli fotowoltaicznych na dachach marketów Dino. Jest to jeden z naszych kluczowych projektów w obszarze polityki środowiskowej, dzięki któremu nasze markety będą zasilane przyjazną energią elektryczną pochodzącą ze słońca.
Motywowani dobrym odbiorem nowych marketów Dino przez konsumentów w latach 2021-2022 przyspieszamy rozwój sieci Dino. Praktycznie każdego dnia otwieramy w Polsce nowy sklep. W 2021 r. uruchomiliśmy 343 nowe sklepy, a w 2022 r. – 344. Każdy nowy market Dino, i stopniowo także starsze sklepy, wyposażane są we własne instalacje fotowoltaiczne generującą prąd ze słońca. Na koniec 2022 r. mamy już 1701 takich instalacji o łącznej mocy 63,5MW, co konsekwentnie pozwala nam redukować nasze oddziaływanie na środowisko.
Przez dwa lata zwiększyliśmy zatrudnienie o 11,5 tys. osób, do 37,4 tys. pracowników. W 2021 r. uruchomiliśmy dwa kolejne centra dystrybucyjne: w Sierpcu (woj. mazowieckie) i w Sieroniowicach (woj. opolskie) co zapewnia wysoką terminowość dostaw produktów spożywczych i ich pełną dostępność w marketach Dino. W 2022 r. rozpoczęliśmy budowę ósmego centrum dystrybucyjnego w miejscowości Kaliska w województwie kujawsko-pomorskim.