Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rozwijających się polskich sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi, awansowała do indeksu WIG20 – grona dwudziestu największych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. wejdzie do WIG20 w wyniku rocznej korekty indeksów, po sesji w dniu 15 marca 2019.
Awans do elitarnego grona największych giełdowych spółek w Polsce, po niepełnych dwóch latach obecności na GPW, to dla nas ogromne wyróżnienie. Zawdzięczamy je konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju i zaufaniu, którym obdarzają nas inwestorzy. Cieszymy się, że polskie fundusze inwestycyjne i emerytalne, czyli pośrednio miliony Polaków, ale także inwestorzy indywidualni i zagraniczni dostrzegają potencjał i perspektywy Dino Polska S.A. W 2018 roku otworzyliśmy rekordową w naszej historii liczbę sklepów: 202 markety. 2019 rok będzie okresem dalszej ekspansji sieci. Sprzyja nam dobre otoczenie rynkowe wspierane przez rosnącą konsumpcję – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
Dino Polska S.A. jest notowana na głównym rynku GPW od 19 kwietnia 2017 r., a wartość jej akcji od oferty publicznej wzrosła przez ten czas o ponad 200%. Dotychczas akcje spółki były zaliczane do indeksu średnich spółek – mWIG40. Akcje Dino Polska są zaliczane także do jednych z najważniejszych międzynarodowych indeksów rynków akcji obliczanych przez firmy MSCI i FTSE Russel.
Wartość obrotów akcjami Dino Polska S.A. na GPW w ostatnich trzech miesiącach wyniosła ponad 1 mld zł, co przeciętnie na jedną sesję giełdową oznacza 17 mln zł. Kapitalizacja Spółki wg stanu na 28 lutego 2019 r. wyniosła 10,5 mld zł.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec września 2020 r. obejmowała 1 371 sklepów na terenie całego kraju.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
1 Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.