Zarząd Dino Polska S.A., jednej z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów proximity w Polsce spodziewa się w 2017 roku dalszego wzrostu polskiego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, w tym segmentu supermarketów proximity. W ostatnich latach Grupa odnotowuje rokrocznie dwucyfrową dynamikę przychodów, co jest efektem wysokiej sprzedaży zarówno w istniejącej sieci sklepów (tzw. like for like) jak i w nowo otwartych punktach.
Na wyniki sprzedaży sieci Dino w ostatnich latach pozytywny wpływ miały: dynamiczny wzrost liczby sklepów, rozwój sprzedaży w istniejących sklepach, sprzyjająca sytuacja makroekonomiczna w Polsce wspierająca wzrost wydatków na konsumpcję oraz konsekwentna realizacja strategii sieci Dino rozwijającej się na perspektywicznym rynku supermarketów proximity.
W 2016 roku sieć powiększyła się o 117 placówek i na dzień 31 grudnia 2016 liczyła łącznie 628 sklepów.
Zarząd Dino Polska S.A. wśród najważniejszych trendów konsumenckich mających przełożenie na zachowania klientów w Polsce na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, w tym supermarketów proximity, wymienia przede wszystkim: szybki tryb życia, nowy model rodziny (w tym przede wszystkim wzrastającą liczbę jednoosobowych gospodarstw domowych oraz rosnącą aktywność zawodową kobiet), rozwój regionalny wspierany przez fundusze unijne i zbliżanie się oczekiwań klientów z mniejszych miast do preferencji zakupowych klientów z miast dużych.
Obserwowany wzrost polskiego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi to efekt sprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, rosnącego dochodu rozporządzalnego i tym samym wzrostu wydatków na konsumpcję. Rządowy program 500+, spadający poziom bezrobocia oraz regularny wzrost płacy minimalnej wspierają konsumpcję indywidualną w Polsce. Jest to szczególnie odczuwalne w mniejszych miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Dino. Spółka odnotowuje rosnącą liczbę klientów wydających więcej na zakupy w naszych sklepach, a dodatkowo od końca 2016 r. dynamika cen konsumpcyjnych wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like for like.
Spodziewamy się utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych w 2017 roku. Rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej od stycznia bieżącego roku oraz kontynuacja programu 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi.
Działamy na perspektywicznym rynku supermarketów proximity, który wg prognoz rynkowych w latach 2015-2020 będzie najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby sklepów.
Szybki tryb życia, związany z coraz dłuższym czasem pracy, jest ważnym czynnikiem kształtującym nawyki zakupowe. Nasi klienci chcą kupować produkty spożywcze w bliskich, dogodnych dla nich lokalizacjach, nawet kilka razy w tygodniu. Jednocześnie rośnie świadomość zdrowotna i zakupowa, co dodatkowo ma wpływ na duże zainteresowanie produktami świeżymi oraz lokalnymi, postrzeganymi jako zdrowsze. Na zmieniające się preferencje konsumentów odpowiada segment supermarketów proximity, łącząc dogodną dla klienta lokalizację z szerokim asortymentem produktów oraz ich wysoką jakością. Dzięki skali działalności, jaką osiągnęła sieć Dino, jesteśmy również w stanie zaoferować naszym klientom atrakcyjne ceny, konkurencyjne wobec największych sieci dyskontowych. Stosunkowo niewielka powierzchnia sklepów z segmentu supermarketów proximity – w porównaniu do dużych supermarketów – dodatkowo sprzyja łatwym i szybkim zakupom. Supermarkety proximity, dostosowując się do nowego modelu rodziny, przyciągają także szeroką ofertą produktów gotowych lub częściowo przygotowanych.
Segment proximity ze względu na sprzyjające trendy konsumenckie, odpowiednią powierzchnię sklepową i logistykę ma duży potencjał rozwoju regionalnego, szczególnie w mniejszych miastach, których mieszkańcy chcą dostępu do nowoczesnych formatów handlowych i podobnych doświadczeń zakupowych jak w miastach dużych – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
Według Raportu Roland Berger, sieci supermarketów proximity rozwijały się szybciej (8,1% rocznie w latach 2010-2015) niż duże supermarkety, ponieważ ich sklepy są zlokalizowane bliżej obszarów mieszkalnych i mniejszych miejscowości, a ich oferta produktowa jest wystarczająco zróżnicowana i obejmuje również świeże produkty.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec września 2020 r. obejmowała 1 371 sklepów na terenie całego kraju.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
1 Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.
Zastrzeżenie prawne
Niniejszy komunikat (oraz informacje w nim zamieszczone) nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do składania oferty zakupu papierów wartościowych na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki. Papiery wartościowe mogą być oferowane i zbywane na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki po ich zarejestrowaniu zgodnie z amerykańską ustawą o papierach wartościowych z 1933 r. ze zmianami (U.S. Securities Act of 1933, „Amerykańska Ustawa o Papierach Wartościowych”) albo na podstawie wyjątku od obowiązku rejestracyjnego przewidzianego w Amerykańskiej Ustawie o Papierach Wartościowych. Papiery wartościowe opisane w niniejszym dokumencie nie zostały ani nie zostaną zarejestrowane zgodnie z Amerykańską Ustawą o Papierach Wartościowych, ani nie są oferowane publicznie na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie promocyjny i nie stanowi prospektu w rozumieniu przepisów prawnych, za pośrednictwem których dokonano implementacji Dyrektywy 2003/71/WE (ze zm.) (Dyrektywa ta łącznie z przepisami prawa, za pośrednictwem których nastąpiła jej implementacja w danym Państwie Członkowskim oraz z innymi właściwymi przepisami prawa, zwana dalej „Dyrektywą Prospektową”) i nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do nabycia papierów wartościowych. Prospekt, po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego i opublikowaniu na stronie internetowej Spółki, będzie jedynym prawnie wiążącym dokumentem ofertowym zawierającym informacje o Dino Polska S.A. („Spółka”) i oferowanych papierach wartościowych Spółki, a także o ich dopuszczeniu i wprowadzeniu do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A..
Rozpowszechnianie niniejszego komunikatu w niektórych państwach może być zabronione. Niedozwolona jest dystrybucja niniejszego komunikatu na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kanady, Japonii lub Australii. Informacje zawarte w niniejszym komunikacie nie stanowią oferty sprzedaży ani zaproszenia do złożenia oferty nabycia papierów wartościowych w Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kanadzie, Japonii lub Australii.”