Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów proximity w Polsce, w II kwartale 2017 roku otworzyła 38 nowych sklepów wobec 28 rok wcześniej. Tym samym na koniec czerwca 2017 r. sieć liczy 677 sklepów o łącznej powierzchni sprzedaży 257,1 tys. m2. Łącznie w I półroczu 2017 r. sieć powiększyła się o 49 placówek wobec 46 rok wcześniej. I półrocze br. było kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Spółkę, wspieranej przez dobrą sytuację rynkową, rosnące dochody Polaków, powracającą inflację. Zgodnie ze strategią zarząd Dino Polska S.A. planuje do końca 2020 r. przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów.
Zarząd Dino Polska S.A. spodziewa się w 2017 roku dalszego wzrostu polskiego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, w tym segmentu supermarketów proximity i kontynuacji pozytywnych trendów rynkowych widocznych w 2016 roku.
I półrocze 2017 roku to dobry okres zarówno dla całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi jak i dla segmentu proximity, w którym działa Dino. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż zarówno w nowych sklepach jak i w istniejących placówkach, kontynuując tendencje widoczne w 2016 r. Mamy zabezpieczonych ponad 400 lokalizacji pod budowę nowych sklepów i cel ponad 1200 sklepów do końca 2020 roku. W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, chcemy zwiększyć liczbę nowo otwartych sklepów. Zwykle najwięcej placówek otwieramy w II połowie roku. W kolejnych miesiącach będziemy więc przyśpieszać dynamikę otwarć nowych marketów.
Stale uzupełniamy asortyment o nowe, ciekawe produkty markowe i niezmiennie dużo uwagi przykładamy do oferty produktów świeżych, które stanowią około 37% naszej sprzedaży. Odnotowujemy dobrą sprzedaż w nowych jak i istniejących placówkach. Sytuacja rynkowa sprzyja dalszej poprawie nastrojów konsumenckich. Wydatki konsumpcyjne rosną przy powracającej inflacji. Wspierają je rosnące dochody Polaków związane przede wszystkim z korzystną sytuacją na rynku pracy i programem 500+ czy kolejnym wzrostem płacy minimalnej od stycznia 2017. Wzrost dochodu rozporządzalnego przekłada się istotnie na częstsze i zwiększone zakupy. Dynamika cen konsumpcyjnych widoczna od końca 2016 r. dodatkowo wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like for like.
Pozytywne tendencje rynkowe widoczne w I połowie roku są dobrą zapowiedzią kolejnych miesięcy 2017 roku. Oczekujemy, że będą one stanowiły wsparcie dla dalszego dynamicznego rozwoju supermarketów proximity, takich jak Dino, w których klienci robią zakupy kilka razy w tygodniu. Według prognoz rynkowych proximity może być najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby sklepów do 2020 r. – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec września 2020 r. obejmowała 1 371 sklepów na terenie całego kraju.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
1 Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.