Akcje Dino Polska S.A., jednej z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, zostaną włączone do indeksu MSCI Emerging Markets (MSCI EM). Spółka wejdzie w skład indeksu MSCI EM po sesji 30 listopada 2017 r.
Firma MSCI Inc., która od 1988 r. oblicza i publikuje indeks MSCI Emerging Markets (MSCI EM) ogłosiła 13 listopada 2017 r., że w ramach najbliższych zmian w tym indeksie do jego składu zostaną dodane akcji Dino Polska S.A.
MSCI EM jest najważniejszym indeksem na świecie stanowiącym benchmark dla inwestorów lokujących aktywa, które wynoszą około 1,5 biliona USD[1], w akcjach z rynków rozwijających się. W skład MSCI EM wchodzą duże i średnie spółki z 24 krajów.
Akcje Dino Polska S.A. zostaną dodane do portfela indeksu MSCI EM po sesji 30 listopada 2017 r. Dino Polska S.A. jest notowana na głównym rynku GPW (w indeksach WIG, mWIG40) od 19 kwietnia 2017 r., a wartość jej akcji od oferty publicznej wzrosła już o ponad 90%. Wartość rynkowa firmy, według stanu na 13 listopada 2017 r. wynosi 6,3 mld zł. Średnie dzienne obroty akcjami Spółki za ostatnie trzy miesiące wynoszą blisko 12 mln zł.
Cieszymy się z kolejnego sukcesu, jakim jest włączenie akcji Dino do uznanego indeksu rynków rozwijających się, MSCI Emerging Markets. To rodzaj benchmarku dla globalnych instytucji finansowych, a dla nas znalezienie się w tak elitarnym gronie to ogromne wyróżnienie. Nasza sieć dynamicznie zwiększa wielkość sprzedaży i otwiera nowe sklepy. Pozytywne tendencje na rynku konsumenckim, widoczne w tym roku, są zapowiedzią kolejnych dobrych miesięcy – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
[1] źródło: https://www.msci.com/emerging-markets (aktywa podane dla całej rodziny indeksów MSCI EM)
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec września 2020 r. obejmowała 1 371 sklepów na terenie całego kraju.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
1 Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.