W I kwartale 2020 roku Dino Polska S.A. zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów (w stosunku do 33 placówek w I kwartale 2019 roku), utrzymując dotychczasowe wysokie tempo ekspansji. Na zakończenie I kwartału 2020 roku sieć Dino tworzyło 1 257 marketów – o 248 więcej niż przed rokiem. Równocześnie Spółka finalizowała budowę 5 centrum dystrybucyjnego w Łobzie w województwie zachodniopomorskim, które zostanie uruchomione w II kwartale bieżącego roku.
Przychody ze sprzedaży Dino Polska po trzech miesiącach bieżącego roku wyniosły 2,22 mld zł i były o 42,3% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA wzrósł o 44% do 190 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 8,6%. Towarzyszył temu wzrost całkowitych kosztów działalności operacyjnej do 2,08 mld zł, na co częściowo wpłynęła potrzeba dostosowania Spółki – w szczególności marketów Dino, magazynów i transportu – do szczególnych warunków, w jakich przyszło funkcjonować podmiotom gospodarczym począwszy od marca bieżącego roku.
Naszym priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz klientom i dowiedliśmy, że wysoki poziom standaryzacji marketów Dino pozwala nam na sprawne dostosowanie się nawet do bardzo wymagających warunków rynkowych. Wszystkie nasze markety działają i obecnie standardowo są otwarte w godzinach od 6:00 do 23:00. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. – Jednocześnie kontynuujemy naszą politykę cenową, która wraz z wysoką jakością i dużą różnorodnością oferty, jest ważnym sposobem na budowanie zaufania naszych klientów. – podsumowuje Szymon Piduch.
Wskaźnik sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like, LfL) wyniósł 20,3%, co potwierdza, że format marketów Dino dobrze odpowiada na potrzeby konsumentów. Bliska lokalizacja i szeroka paleta produktów pozwalają na komfortową i szybką realizację podstawowych zakupów spożywczych, obejmujących w szczególności produkty świeże, których udział w przychodach Dino Polska w I kwartale przekroczył 40%.
Spółka w I kwartale tego roku przeznaczyła na inwestycje 229 mln zł, co oprócz rozwoju sieci sklepów obejmowało także nakłady związane z budową 5 centrum dystrybucyjnego w Łobzie, w województwie zachodniopomorskim. Zgodnie z wcześniejszymi planami nakłady inwestycyjne Dino Polska w całym 2020 r. roku wyniosą łącznie około 950 mln zł i w większości zostaną przeznaczone na ekspansję sieci sklepów i rozwój zaplecza logistycznego.
Dino Polska konsekwentnie realizuje inwestycje w ramach przyjętej polityki środowiskowej. Na koniec marca 2020 r. 55 marketów Dino posiadało na swoich dachach panele fotowoltaiczne. Planem jest zwiększenie tej liczby do około 400 marketów w I kw. 2021 r. Po zakończeniu tego etapu, moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 MW. Równocześnie Spółka wymienia oświetlenie parkingów przy ok. 1 000 marketów Dino z opraw sodowych na oprawy LED, które będą zużywać 75% mniej energii elektrycznej. Inwestycje te ograniczą zapotrzebowanie na konwencjonalną energię oraz przyczynią się do ograniczenia ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec września 2020 r. obejmowała 1 371 sklepów na terenie całego kraju.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
1 Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.