8 czerwca 2020 r. w Łobzie w województwie zachodniopomorskim z udziałem przedstawicieli lokalnych władz odbyło się oficjalne otwarcie piątego Centrum Dystrybucyjnego Dino Polska S.A. Nowy magazyn będzie obsługiwał dostawy towarów do dynamicznie rosnącej liczby sklepów Dino oraz wesprze dalszą ekspansję geograficzną sieci.
Nowe Centrum Dystrybucyjne Dino Polska S.A. w Łobzie to obiekt o łącznej powierzchni wynoszącej 47 tys. metrów kwadratowych. Składają się na nią mroźnia, chłodnia, magazyny z kontrolowaną temperaturą, magazyn suchy oraz części socjalno-biurowe wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi i miejscami parkingowymi.
W inwestycji zastosowano szereg rozwiązań technologicznych, wpisujących się w przyjętą przez Dino Polska S.A. politykę środowiskową, która opiera się na oszczędnym i racjonalnym gospodarowaniu zasobami naturalnymi. Centrum Dystrybucyjne w Łobzie jest więc wyposażone m.in. w oświetlenie LED z systemem zarządzania, które pozwala na obniżenie zużycia energii i poprawę komfortu użytkowania oświetlenia oraz system przeładunkowy pozwalający na znaczne obniżenie poziomu strat zimna i ciepła podczas załadunku i rozładunku dostaw do magazynu. W instalacjach chłodniczych wykorzystano CO2.
Centrum Dystrybucyjne w Łobzie będzie zaopatrywało markety Dino w świeże produkty we wszystkie dni tygodnia (poza niedzielami). Spółka dąży do tego, aby produkty na półkach marketów Dino w jak największym stopniu pochodziły od polskich producentów, pokonując zarazem jak najkrótszą drogę do Centrum Dystrybucyjnego, dlatego uruchomienie nowego magazynu w Łobzie to także okazja do nawiązania współpracy handlowej z nowymi regionalnymi producentami.
W Centrum Dystrybucyjnym Dino Polska S.A. pracę docelowo będzie mogło znaleźć do 600 pracowników, w tym osoby na stanowiskach administracyjnych, kierowniczych oraz fizycznych na pozycji magazyniera. Aktualne oferty pracy są dostępne na stronie internetowej: https://marketdino.pl/kariera/.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec września 2020 r. obejmowała 1 371 sklepów na terenie całego kraju.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 24,1 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
1 Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.